Geplaatst op
Er zijn veel verschillende kanalen waarop je als ondernemer kunt adverteren, maar Facebook is niet voor niets een van de meest populaire. Niet alleen is het vrij makkelijk om te adverteren op Facebook, het is ook erg inzichtelijk en de mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos. Je kunt natuurlijk zelf experimenteren met adverteren op Facebook, maar als je absoluut het beste uit je advertentiebudget wilt halen schakel je natuurlijk een online marketing bureau in. Daar kunnen ze je bijvoorbeeld helpen bij het bepalen van je doelgroep, het kiezen van het juiste beeldmateriaal en het schrijven van een pakkende advertentietekst. Maar waarom is het aan te raden om überhaupt te adverteren op Facebook? Dat lees je hier!
Brede inzetbaarheid van advertenties
Op Facebook heb je de mogelijk om advertenties voor ontzettend veel verschillende doelen in te zetten. Of het nu je doel is om meer merkbekendheid te creëren of verkeer naar je website te stimuleren, of je wilt juist appinstallaties genereren of mensen meer betrokken maken bij je merk, alles kan. Door de vele mogelijkheden qua opzet en vormgeving kun je de Facebook Advertentie helemaal aanpassen aan jouw eisen en wensen, waardoor deze precies het gewenste resultaat heeft. Het gaat dus veel verder dan het aanspreken van een potentiële klant om een verkoop te genereren. Niet zo gek dat enorm veel bedrijven gebruik maken van facebook advertenties, om welke reden dan ook.
Het instellen van je doelgroep
Een van de belangrijkste zaken aan adverteren, op welk platform je dat ook doet, is het instellen van je doelgroep. Doorgaans is het zo dat hoe specifieker je je doelgroep instelt, hoe hoger de CTR (Click Through Rate) zal zijn en hoe minder je uitgeeft per sale of conversie. Dit komt doordat je een hele specifieke groep mensen aanspreekt, waarbij de kans dat ze interesse hebben vrij groot is. Het grote voordeel daarbij aan adverteren op Facebook is dat je dit zeer specifiek kunt doen. Je benadert er immers een lijst profielen mee, en de meeste mensen hebben hun geslacht, geboortedatum, interesses, etc. allemaal ingevuld. Daardoor heeft Facebook relatief veel informatie over hun gebruikers, waar jij als adverteerder de vruchten van plukt door alleen die mensen te benaderen die bij jouw product of dienst passen.
Het is betaalbaar
Als je adverteren op Facebook vergelijkt met adverteren op allerlei andere kanalen, valt direct op dat het relatief goedkoop is. En dat maakt het natuurlijk extra interessant, want als ondernemer wil je vooral niet teveel geld kwijt zijn aan je online marketing. Start dus nu direct met adverteren op Facebook, en zie direct hoeveel je kwijt zou zijn aan een advertentie voor jouw bedrijf. En heb je er hulp bi nodig om de conversie te verhogen? Dan kun je altijd nog een social media marketing bureau inschakelen.